Форпост-Котовськ-каталог новин, статей, інформацій
Категорії розділу
Відділ економіки, транспорту та зв'язку міської ради [13]
Відділ торгівлі та підприємницької діяльності міської ради [18]
Комітет по фізичній культурі та спорту міської ради [18]
Управління архітектури та земельних відносин міської ради [7]
Управління комунального господарства та будівництва міської ради [21]
Управління культури міської ради [89]
Управління праці та соціального захисту міської ради [89]
Управління у справах сім'ї та молоді міської ради [94]
Відділ освіти міської ради [16]
Центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді [1]

Меню сайту

Пошук

Свята України
Праздники Украины

Прогноз погоди

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 490

Форма входу

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гість · RSS 02-Тра-2024, 03:08

Головна » Статті » Офіційні матеріали-відділи та управління міськради » Відділ торгівлі та підприємницької діяльності міської ради

Про роботу контролюючих органів міста з питань захисту прав споживачів


Виконавчим комітетом Котовської міської ради приділяється особлива увага питанням реалізації державної політики захисту прав споживачів.

На території міста діє "Програма захисту прав споживачів на 2011 – 2015 роки”, яка затверджена рішенням Котовської міської ради № 603 –У від 20.10.2010р. Діюча Програма є логічним продовженням попередніх програм, спрямованих на розв’язання проблем, які існують на споживчому ринку; захисту інтересів та прав громадян, як споживачів товарів, робіт, забезпечення права споживачів на отримання товарів (робіт, послуг) належної якості.

Головною метою Програми є забезпечення реалізації на території міста державної політики захисту прав споживачів, шляхом координації робіт та взаємодії органів місцевого самоврядування з органами державного нагляду та контролю.

Відділом торгівлі та підприємницької діяльності створено діючий реєстр об’єктів сфери торгівлі, ресторанного господарства та надання послуг. Станом на 01.10.2013р. у реєстрі включено 688 підконтрольних стаціонарних об’єктів, що на 4,9 % більше минулорічного показника. На території міста працюють: 476 об’єкта роздрібної торгівлі, 46 оптових баз, 57 об’єктів ресторанного господарства, 107 об’єктів побутового обслуговування, 2 об’єкти фірмової торгівлі. На 3 ринках та 5 встановлених місцях для торгівлі працює більше ніж 1,5 тис осіб – суб’єктів підприємницької діяльності.

Протягом 9 місяців 2013р. управліннями та відділами міської ради, контролюючими організаціями та установами міста проводилась робота щодо задоволення потреб населення у придбанні продовольчих та непродовольчих товарів, побутових, транспортних та комунальних послуг на основі безумовного дотримання вимог якості та безпеки.

З метою контролю за якістю товарів (робіт, послуг), дотриманням Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення спеціалістами відділу торгівлі та підприємницької діяльності спільно з працівниками Держсанепідслужби, адміністрацією ринків, правоохоронними органами за 9 місяців поточного року перевірено дотримання законодавства про захист прав споживачів на 92 об’єктах сфери торгівлі, ресторанного господарства, надання послуг та на ринках міста, що на 6,9% більше минулорічного показника.

 За результатами перевірок суб’єктів господарювання накладено штрафів за порушення законодавства на 47 осіб на загальну суму 4,3 тис.грн.

Основними порушеннями є: відсутність супровідних документів щодо якості та безпеки харчових продуктів; відсутність своєчасного проходження медичного огляду працівниками торгівлі; реалізація лікеро-горілчаних та тютюнових виробів без ліцензії; відсутність доступної, достовірної, своєчасної інформації про товар; відсутність режиму роботи об’єкту; торгівля продуктами харчування з вичерпним строком реалізації; оформленні цінників з порушенням вимог законодавства; порушення правил зберігання швидкопсувних продовольчих товарів та товарного сусідства; незадовільний санітарний стан об’єкту.

Увага приділялась дотриманню законодавства про захист прав споживачів торгуючими на ринках міста, проведено 7 перевірок. За результатами спільної роботи працівників відділу торгівлі та підприємницької діяльності, адміністрації ринку, працівників Держсанепідслужби, ветеринарної, метрологічної служб проводилась робота щодо дотримання правил торгівлі, а саме: припинення торгівлі з землі, недопущення використання вагів, які не пройшли державну повірку, заборону реалізації сільськогосподарської продукції, яка не має висновків лабораторних досліджень на якість продукції, своєчасне проходження медичного огляду торгуючих, наявність погоджувальних документів на торгівлю.

При перевірках стаціонарних об’єктів торгівлі, ресторанного господарства та надання послуг зверталась увага на наявність відповідно оформленої вивіски, куточка споживача, журналів скарг та перевірок, дотримання погодженого режиму роботи. З початку року видано 563 Погодження на діяльність об’єктів сфери торгівлі, ресторанного господарства, надання послуг та виїзну торгівлю з лотка і автомобілів, погоджено режим роботи на 386 стаціонарних об’єктах, переглянуто та скорочено режим роботи на 2 об’єктах, які порушували громадський порядок гучним звучанням музики, оформлено 55 журналів реєстрації перевірок, 57 журналів скарг та пропозицій, 19 книжок медичного огляду працівників сфери торгівлі та послуг.

З метою недопущення реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім, перевірено 10 об’єктів торгівлі, ресторанного господарства. Виявлено 6 фактів реалізації пива, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім. По виявленим порушенням складено протоколи та накладено штрафів на суму 3,1 тис.грн.

Продовжено контроль за наявністю в торговій мережі міста широкого асортименту товарів для дітей. Збережена мережа спеціалізованих магазинів для дітей: «Дитячий світ», «Капітошка», «Мальвіна», «Буратіно», «Малиш», «Попелюшка», «Ромка», в 8 продовольчих магазинах створено умови для продажу продуктів дитячого харчування, в 28 контейнерах та палатках, що розташовані на ринках міста здійснюється реалізація товарів для дітей.

З метою припинення стихійної торгівлі, торгівлі в невстановлених місцях проведено 12 спільних рейдів спеціалістів відділу торгівлі з працівниками внутрішніх справ. З метою створення умов для зручного придбання овочів та фруктів в літньо - осіній період торгівлі, на території міста відведені місця для торгівлі з автомобілів, створено умови для торгівлі сільськогосподарською продукцією на міні-ринку «Черемушки» по проспекту Перемоги та на міні-ринку по вул. Самборського. У цьому році дозвіл на торгівлю з автомобілів овочами було видано 21 особі, у 8 різних районах міста, за наявністю санітарного паспорту на машину, документу що підтверджує якість сільгосппродукції та медичний огляд продавця, довідки стосовно повірки вагів.

За 9 місяців 2013р. до відділу торгівлі та підприємницької діяльності надійшло 87 скарг, що на рівні минулого року. Основна кількість скарг, з якими зверталися споживачі, це:

- реалізація непродовольчих товарів (складно - побутової техніки та мобільних

телефонів, взуття, одяг та інше) – 71;

реалізація продовольчих товарів – 6;
надання послуг(виготовлення меблів, метало пластикових виробів, пошив одягу,

робота перукарні ) – 5;

- обрахування споживачів – 3;

порушення тиші в нічний час, гучне звучання музики – 2.

Відбулося 3 засідання оперативної групи з питань дотримання законодавства щодо захисту прав споживачів, у тому числі 1 виїзне за місцем проживання споживача. В результаті розгляду скарг було проведено заміну товару на суму 21,1 тис. грн., проведено безкоштовний ремонт у 18 випадках, споживачам повернуто коштів на суму 4,0 тис. грн.

Відділом економіки, транспорту та зв’язку забезпечено постійний контроль за дотриманням правил надання послуг по перевезенню пасажирів на міських маршрутах. Перевезення населення здійснюють 48 одиниць рухомого складу, на маршрутах міста працюють автобуси марки «Богдан», «Антон», «БАЗ», «ХАЗ», «Мерседес», «ІВЕКО», які мають більше 18 посадочних місць. Замінено 8 автобусів на більш комфортабельні. Спеціалістами відділу економіки, транспорту та зв’язку проведено 34 цільових перевірок по перевезенню пасажирів, отримано 5 письмових скарг, 22 усних та 4 подяки щодо роботи водіїв автобусів. Проведено 2 відкритих засідання, 3 засідання комісії з безпеки дорожнього руху, на яких розглядалися звернення громадян міста стосовно якості послуг по перевезенню пасажирів, 24 засідання конкурсного комітету з визначення перевізників на міських маршрутах.

З початку 2013 року спеціалістами Котовського міжрайонного управління Держсанепідслужби на відповідність нормативним документам якості та безпеки харчових продуктів було досліджено 210 проб продуктів харчування, що на 70,1% менше минулорічного показника. Дослідження проводились на вміст солей важких металів, вміст нітрату натрію в ковбасних виробах, нітратів в овочах, мікробіологічні показники продуктів, виявлення пестицидів. Всього за санітарно-хімічними показниками проведено: 23 проби кулінарних виробів, 71 проба продовольчої продукції, 9 проб молока, 15 проб молочно-кислої продукції, 6 проб ковбасних виробів, 21 проба рибної продукції, 1 проба напоїв безалкогольних. На мікробіологічні дослідження проведено: 8 проб ковбасних виробів, 22 проби рибної продукції, 17 проб кулінарних виробів, 1 проба напоїв безалкогольних, 3 проби дитячого харчування, 13 проб молочної продукції. У поточному році проведено планову перевірку магазинів, що здійснюють реалізацію продуктів харчування в тому числі продуктів дитячого харчування, а саме:магазин ТОВ "Копійка-Р” по пр.Ст.Борисова та магазин ТОВ "Копійка-Р” по вул. Вокзальна. На директорів магазинів було накладено штрафи на суму 748грн. за порушення товарного сусідства продукції дитячого асортименту. Проводились позапланові перевірки ЗОШ та ДНЗ, магазин ”Садко”, ФОП Зубицька В.В., щодо зберігання продуктів харчування де були виявлені порушення і накладено штраф на загальну суму 867 грн. На ТОВ "Котовське зерно” проводився контроль за якісним і кількісним складом забруднення речовинами, які випадають в атмосферне повітря та додержання нормативно - граничних допустимих викидів визначених проектною документацією. На підприємстві були виявлені порушення і накладено штраф на суму 204грн.

Управлінням ветеринарної медицини у Котовському районі проводилась робота щодо виконання законодавства "Про безпечність та якість харчових продуктів”. Укладено договори між управлінням ветеринарної медицини та суб’єктами господарювання щодо надання послуг офіційним лікарем, який здійснює контроль за реалізацією, зберіганням продукції, оформлення відповідної вихідної ветеринарної документації на товар. Здійснюється ветеринарно – санітарний контроль та нагляд в магазинах ТОВ «Копійка-Р», торгові бази «Імперія холоду», «Айсберг». Районною державною лабораторією ветеринарної медицини та лабораторією ветеринарної санітарної експертизи на Котовському міському ринку проведено 25476 експертиз продукції тваринного та рослинного походження на якість та безпеку, що на 3,4% менше минулого року. За результатами роботи накладено штрафних санкцій на загальну суму 6528 грн., на 128 осіб. Не допущено до реалізації продукції тваринного та рослинного походження вагою 328,58 кг.

Спеціалістами філії ДП «Одесастандартметрологія» проводилась робота по контролю за дотриманням показників безпеки на підприємствах міста. За участю фахівців філії атестовано лабораторію Котовського міжрайонного відділу лабораторних досліджень ДУ "Одеський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України” та лабораторію Котовського БМЕУ №2 Одеської залізниці. Спеціалістами на протязі року проводилась повірка засобів вимірювальної техніки. Загальна кількість проведених повірок засобів вимірювальної техніки за 9 місяців становить - 2791одиниць, саме: у сфері контролю якості і безпеки харчових продуктів і харчової сировини у торговій мережі - 532 одиниці; у сфері торгівлі нафтопродуктами і вугіллям - 65 одиниць; у сфері торгово-комерційних операцій на ринках - 436 одиниць; у сфері охорони здоров'я -248 одиниць; у сфері забезпечення єдності вимірювання на підприємствах енергопостачання - 1510 одиниць.

У межах реалізації заходів передбачених Програмою захисту прав споживачів проводились спільні заходи правоохоронних і контролюючих органів щодо недопущення надходження на споживчий ринок міста фальсифікованих товарів, особливо лікеро-горілчаних напоїв та тютюнових виробів, припинення функціонування об’єктів сфери торгівлі та надання послуг без відповідно оформлених дозвільних документів. За результатами роботи митниці, прикордонного загону, Котовським МВ ГУ МВС України вилучено та не допущено до реалізації на споживчому ринку міста фальсифікованих товарів на суму 306,2тис.грн., а саме: тютюнових виробів –183,3тис. грн., алкогольних напоїв –63,0тис.грн., етилового спирту-46,5тис.грн., мобільних телефонів-13,4тис.грн. 

Південною митницею Міндоходів протягом 9 місяців поточного року проведено 122 спільних з правоохоронними органами заходів за якими вилучено: 32399 пачок тютюнових виробів на суму 162,0тис.грн., спирту етилового 1550 літрів на суму 46,5тис.грн., 630 пляшок лікеро-горілчаних напоїв на суму 18,9тис.грн.

З метою недопущення надходження на споживчий ринок міста фальсифікованих товарів, особливо лікеро-горілчаних напоїв та тютюнових виробів прикордонним загоном затримано контрабандних товарів в 4 випадках на суму 44,1 тис. грн., що на 7,9% менше ніж у минулого року.

За 9 місяців поточного року працівниками Котовського МВ ГУ МВС України в Одеській області проведено 29 цільових оперативно – профілактичних рейдів, за результатами складено 185 адміністративних протоколів, вилучено з реалізації 3546 пачок тютюнових виробів на суму 21,3тис.грн., 67 мобільних телефонів на суму 13,4тис.грн., накладено штрафів на загальну суму 28,7тис. грн.

Управлінням комунального господарства та будівництва продовжено роботу по контролю за виконанням робіт щодо збереження житлового фонду, обсягу та якості житлово-комунальних послуг. Відносини між виконавцями житлово-комунальних послуг та споживачами здійснюються на договірний основі, зі споживачами укладено 20609 договорів (охоплено договірними обов’язками- 96,5% по теплопостачанню, 99,5% по водопостачанню та водовідведенню, 78,3 % по обслуговуванню житлових будинків). Двічі на рік проводиться комплексне обстеження стану будинків, зовнішнього благоустрою, визначення їх технічного та санітарного стану, виявлення недоліків та прийняття рішень щодо їх усунення. В будинках житлового фонду установлено 93,8% лічильників споживання води та 98,0 % лічильників теплової енергії.

Відділом освіти проводився контроль за належним станом харчування дітей у навчальних та дошкільних закладах освіти. Особлива увага приділялась стану харчування малозабезпечених верст населення, дітей з багатодітних сімей, дітей – чорнобильців. Питання організації харчування розглядалися на батьківських зборах, педрадах, колегіях, нарадах відділу освіти. Всіма видами харчування охоплено 3932 дитини або 100% усіх учнів. За рахунок міського бюджету організовано харчування 409 дітей пільгового контингенту. Середня вартість сніданку на одного учня пільгового контингенту ЗНЗ становить 3 грн. в день. Станом на 01.10.2013року на харчування дітей ДНЗ з місцевого бюджету використано 279,5тис.грн., дітей пільгового контингенту ДНЗ використано 28,7тис.грн. На харчування учнів 1-4 класів ЗНЗ використано-234,3тис.грн., 350-ти учнів пільгового контингенту ЗНЗ-87,3тис.грн. Протягом 2013 року в 9 пришкільних таборах та 8 таборах праці та відпочинку відпочило 1895 учнів, або 53% всіх учнів шкіл міста. Усі табори фінансувалися з місцевого бюджету, на харчування дітей у пришкільних таборах використано 110тис.грн. Протягом літнього оздоровчого періоду на харчування дітей у дошкільних навчальних закладах із місцевого бюджету витрачено 90тис.грн.

Територіальним центром соціального обслуговування пенсіонерів щомісячно гарячими обідами забезпечуються малозабезпечені версти населення, 30 одиноких осіб похилого віку та інвалідів, з них 13% харчуються в їдальні центру та 87% осіб із зниженою групою рухомої активності отримують гарячі обіди з доставкою до дому через соціального робітника. На харчування в благодійній їдальні територіального центру було витрачено 25,9тис.грн., з них з місцевого бюджету – 23,1 тис.грн. та позабюджетні кошти – 2,8 тис.грн.

Продовжено роботу щодо розміщення зовнішньої реклами на території міста згідно вимог законодавства. На території м.Котовськ всього розміщено 70 одиниць зовнішньої реклами. На протязі 9 місяців поточного року отримано 3 дозволи на розміщення зовнішньої реклами.

Проводилась робота щодо залучення місцевих товаровиробників до участі в конкурсах якості. ТОВ «Котовський хлібозавод» брав участь у Київському конкурсі якості продукції «Всеукраїнська асоціація пекарів», де посів друге місце. До проведення Всеукраїнського конкурсу якості продукції "100 кращих товарів України” залучено Котовське будівельно- монтажне експлуатаційне управління №2 Одеської залізниці, яке представило свою продукцію-воду мінеральну "Бірзульська”. Підприємство стало лауреатом регіонального етапу- конкурсу "Одеська якість”. З метою підтримки місцевого товаровиробника, у рамках організації виставково-ярмаркової діяльності відділом торгівлі та підприємницької діяльності проведено 3 універсальні ярмарки «Пасхальні ласощі», «Готуємо дітей до школи», «Найкраще від виробника до Дня міста».

З метою дотримання вимог законодавства з питань торгового обслуговування населення, підвищення якості наданих послуг, дотримання законодавства про захист прав споживачів відділом торгівлі та підприємницької діяльності щоквартально проводяться семінари для суб’єктів господарювання, на яких залучаються спеціалісти санітарної служби, управління комунального господарства та будівництва, охорони праці, податкової інспекції, філіалу метрології та стандартизації, пожежної безпеки, відділу праці, пенсійного фонду.

На протязі січня–вересня поточного року спеціалістами відділу торгівлі та підприємницької діяльності проводилась роз’яснювальна робота серед суб’єктів підприємницької діяльності з питань вивчення та дотримання законодавства про захист прав споживачів та правил торгівлі, надано більше ніж 520 консультацій.

Для підвищення рівня усвідомленості споживачів у своїх правах в друкованих засобах масової інформації відділом торгівлі та підприємницької діяльності було опубліковано 8 інформацій, в місцевих газетах «Слово і діло», «Эхо недели», створено рубрику «Хвилююче питання». На офіційному сайті міста розміщено 17 інформацій, відео сюжетів про діяльність відділу. Проведено семінар-нараду на тему: «Виїзна торгівля під час проведення загальноміських заходів» за участю представників міської та лінійної міліції, санітарної станції, станції Котовськ, депутатів міської ради. Відбулась прес-конференція на тему: ”Підсумки роботи контролюючих служб міста за 2012р. та напрямки діяльності у поточному році”.

Продовжено роботу щодо популяризації і пропаганди споживчого законодавства серед школярів загальноосвітніх шкіл. Вивчення основ споживчих знань здійснюються учнями 1-11 класів у ході засвоєння основ безпеки життєдіяльності та трудового навчання.

Робота контролюючих органів міста з питань захисту прав споживачів систематично висвітлювалось телекомпанією "Котовське ефірне телебачення”. За звітний період було проведено 61 різнопланову телепередачу. Загальна тривалість ефірного часу склала 2 години 24 хв., що 7,0% більше минулого року. 

З метою подальшого ефективного виконання заходів передбачених Програмою захисту прав споживачів буде продовжена спільна робота усіх відділів і управлінь міської ради, контролюючих служб міста щодо забезпечення потреб населення в придбанні якісних товарів та послуг.


Матеріал надано управлінням економічного розвитку міської ради


Категорія: Відділ торгівлі та підприємницької діяльності міської ради | Додав: Leo (29-Лис-2013)
Переглядів: 911 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright  ТГ "Форпост-Котовськ" © 2024 Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання на //forpost-kotovsk.at.ua
Зробити безкоштовний сайт з uCoz