Форпост-Котовськ-каталог новин, статей, інформацій
Категорії розділу
Новини [1111]
Відео новини - Котовське телебачення [487]
Відео матеріали ТРК "Котовське ефірне телебачення"
Матеріали Форпосту [36]
Статті котовських авторів [243]
Благоустрій і санітарія - громадська інспекція [9]
Місцеве самоврядування міста [24]
Офіційні матеріали-міський голова [27]
Офіційні матеріали-Котовська міська рада [29]
Офіційні матеріали-виконавчий комітет міської ради [55]
Офіційні матеріали-відділи та управління міськради [366]
Котовська міська Центральна бібліотечна система [26]
Офіційні матеріали - державні органи влади в місті [693]
Котовськ сучасний [114]
Громадсько-політичне, соціально-економічне, культурне життя міста
Котовськ історичний [5]
Котовськ літературний [42]
Гурт поетів-втікачів "Кульгаве Число" [1]
Найцікавіше із Всесвітньої мережі Інтернет [43]

Меню сайту

Пошук

Свята України
Праздники Украины

Прогноз погоди

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 490

Форма входу

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гість · RSS 03-Лип-2025, 09:37

Головна » Статті » Новини

Економіка Котовська в питаннях та відповідях

Економіка Котовська в питаннях та відповідях

Днями в приміщенні Центру надання адміністративних послуг пройшла прес-конференція щодо підсумків роботи господарського комплексу міста в 2014 році, роботи ЦНАПу та щодо встановлення місцевих податків і зборів.

В заході взяли участь начальник управління економічного розвитку Алла Омельчук, начальник фінансового управління Олена Музичук, керівник Центру надання адміністративних послуг Олена Чернега, начальник відділу економіки, транспорту та зв’язку Ірина Курінна та начальник відділу торгівлі та підприємницької діяльності Роман Гнатенко.

На електронну адресу, яка містилась в розміщеному заздалегідь на міських сайтах повідомленні про прес-конференцію від журналістів і звичайних містян  надійшло близько 30 питань. Пропонуємо нашим читачам відповіді на найбільш цікаві питання, які надали учасники прес-конференції.

Про діяльність управління економічного розвитку в сучасних умовах

На питання щодо впливу управління економічного розвитку на підприємців та підприємства міста в контексті того, що чиновники не можуть сьогодні регулювати ціни, здійснювати перевірки, контролювати якість продукції та надання послуг тощо, відповіла начальник управління економічного розвитку Алла Омельчук.

За її словами на управління економічного розвитку покладено великий обсяг робіт,  а проведення перевірок складає лише 1/10 їх частину.

Робота управління направлена на реалізацію державної політики у сферах:

-економічного і соціального розвитку міста;

-розвитку підприємництва;

-державної цінової політики;

-регуляторної політики у сфері господарської діяльності;

-державних закупівель, тощо.

Управління щомісячно аналізує стан економічного і соціального розвитку міста. Прогнозує, визначає пріоритети розвитку та готує пропозиції з цих питань. Хочу зауважити, що  економічна система — це сукупність усіх видів економічної діяльності людей у процесі їх взаємодії, спрямованої на виробництво, обмін, розподіл, споживання та регулювання. Іншими словами, економіка включає в себе всі сфери: і промисловість, і транспорт, і житлово-комунальне господарство, і соціальну сферу. Хибним бачення є те, що відсутність в місті великої кількості промислових підприємств означає відсутність економіки взагалі.

Приймає участь у розроблені більшої частини місцевих програм, а на сьогодні - вже і контролює розроблення та виконання всіх місцевих програм, а їх 38.

Здійснює проведення конкурсних торгів на закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти. Проводить моніторинг здійснення запланованих закупівель структурними підрозділами виконкому.

Забезпечує реалізацію законодавства державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, роботу адміністративної комісії виконкому.

Забезпечує організацію та щоденний контроль за роботою міського пасажирського транспорту, а це 30 приватних перевізників та 44 одиниці рухомого складу.

Забезпечує організаційно-консультативну роботу стосовно захисту прав споживачів у сфері торгівлі, ресторанного господарства та надання послуг та контролює суб’єктів господарювання з питань дотримання цього  законодавства, а це - 1681 фізичних осіб — підприємців, 698 об’єктів торгівлі, ресторанного господарства та надання послуг.

Проводить щотижневий моніторинг цін на соціально значимі продукти харчування.

Організовує і приймає участь у проведенні нарад, семінарів, громадських слухань, ярмарок – виставок, конкурсів з питань, що входять до компетенції управління.

Крім цього, проводиться робота по наданню практичної допомоги структурним підрозділам виконкому та суб'єктам господарювання по застосуванню на практиці законодавчих актів з питань, що відносяться до компетенції управління.

У 2014 році до відділу надійшло більше 900 документів від місцевих та обласних структур, які взято на контроль. Всього, з урахуванням контрольних інформацій за минулі роки, спеціалістами управління підготовлено та надано більше 300 відповідей.

За минулий рік до управління економічного розвитку надійшло 149 письмових звернення громадян з різних питань: робота транспорту на міських маршрутах, робота об'єктів сфери торгівлі, ресторанного господарства та надання послуг, захист прав споживачів, встановлення газових лічильників, робота підприємств, виплата пенсій та інше. На всі звернення надано своєчасну повну вичерпну інформацію.

Про Котовський хлібзавод і не тільки

З грудня минулого року по Котовському хлібозаводу пройшла велика реорганізація. Наразі юридично Котовський хлібозавод – це двоє працівників, які здають в оренду приміщення та виробничі площі «Одеському короваю». В Котовську залишилась виробнича площадка № 1. Реалізацією продукції займається ТМ «Булкін». Саме ця реорганізація і призвела до того, що органи місцевого самоврядування не були сповіщені своєчасно про причини здорожчання хлібу.

Сьогодні ми знайшли точки дотику з керівництвом «Одеського короваю», і є всі підстави сподіватися, що в подальшому співробітництво триватиме та більше не виникатимуть подібного роду непорозуміння.

Що ж до ціни на хліб, яка сьогодні встановлена підприємством, слід зазначити, що вона є обґрунтованою.

Якщо ж говорити про скорочення на Котовському хлібозаводі, то варто зазначити, що його реорганізація та оптимізація тривають з 2013 року. Тоді чисельність працівників становила 174 особи, в 2014 році вже 169. Сьогодні всі працівники юридично переведені до «Одеського короваю», а на хлібозаводі «залишилось» лише двоє працівників.

Ще одна прикрість, як для міського бюджету, полягає в тому, що Котовський хлібозавод з грудня минулого року сплачує податки з заробітної плати в місто Одесу, а це орієнтовно 600 тис. грн.. – зазначила начальник фінуправління Олена Музичук. Ось таке у нас законодавство. Але, хлібозавод,нажаль, це не єдине підприємство на території міста, яке платить податки не в місцевий бюджет.

Як і хто інвестує в економіку міста

Згідно статистичних даних, за 9 місяців минулого року було інвестовано в економіку міста 9,7 млн. грн.., повідомила начальник відділу економіки, транспорту та зв’язку Ірина Курінна. Це вдвічі більше, аніж в 2013 році. Інвестиції проводились за рахунок власних коштів підприємств, місцевого бюджету та інших джерел. За інвестиції здійснювалось оновлення основних фондів підприємств та капітальний ремонт. Серед підприємств, куди залучались інвестиції: меблева фабрика, комунальні підприємства, які займаються водо та теплопостачанням, ін..

Дещо про збанкрутілий «Імексбанк»

Оптимістичну інформацію повідомила начальник управління економічного розвитку. За її словами в банку тимчасова адміністрація, яка діятиме десь до 26 квітня. Саме до цього терміну буде визначено подальшу долю банку. Відомо, що «Імексбанк» входить до Фонду гарантування вкладів вкладників, а це дає підстави сподіватися, що вкладники зможуть отримати до 200 тис. грн.. з даного фонду. Більші суми можуть бути виплаченими, коли з’явиться новий власник банку, або коли банк буде ліквідовуватися та продаватиметься його майно. Кількість постраждалих вкладників в Котовську, та сума вкладів, не може бути оприлюднена через відмову місцевої філії повідомити таку інформацію.

Про КП «Котовський міський ринок»

В 2014 році від КП «Котовський міський ринок» надійшло понад 800 тис. грн.. в бюджети всіх рівнів. З них, близько 40 % залишилось в міському бюджеті. Це підприємство є одним зі справних платників ПДВ на території міста, за що неодноразово нагороджувалось податківцями.

Що ж до питання про подальшу долю рибно-олійного корпусу, зазначила Алла Омельчук, наразі керівництво ринку за власний рахунок замовило незалежну експертизу його стану, результати якої стануть відомі вже найближчим часом.

Від її результатів залежатиме і подальша доля корпусу, що займає площу понад 500 кв.м., і яка сьогодні не використовується. Питання реконструкції корпусу, або будівництво нового, буде вирішуватися на депутатському рівні.

Про робочі місця в Котовську

Це питання прокоментував начальник відділу торгівлі та підприємницької діяльності Роман Гнатенко. За його словами, на початок 2015 року близько 30% всього зайнятого населення – це ті, хто працюють у сфері малого та середнього бізнесу. Нові робочі місця у минулому році були створені шляхом укладання трудових договорів між фізичними особами – підприємцями та працівниками і за рахунок реєстрації, як фізичних осіб-підприємців, так і юридичних осіб. Це – понад 400 нових робочих місць.

Суттєво в минулому році скоротилась кількість фізичних осіб-підприємців. В зв’язку зі змінами в законодавстві в липні минулого року були «закриті» ті фізичні особи – підприємці, які тривалий час перебували у стадії припинення своєї діяльності. В минулому році знято з реєстрації 872 суб’єкта господарювання.

Що ж до легалізації робочих місць та заробітної плати, як зазначив Роман Гнатенко, на сьогодення законодавство, ще з серпня минулого року призупинило проведення перевірок в цьому напрямку.

Наразі державна політика у цих питання будується на європейських засадах,- додала начальник фінансового управління Олена Музичук. Основною складовою  має бути законослухняність з боку підприємців. Роботодавець має чітко розуміти, якщо він наймає працівників, то він просто зобов’язаний оформити їх у відповідності до чинного законодавства, сплачувати за них податки, та платити справедливу винагороду за їх працю.

Незважаючи на те, що сьогодні накладено мораторій на перевірки, законодавством встановлено серйозні штрафи. Так, 36 тис. 540 грн. штрафу може сплатити роботодавець за одного неоформленого працівника. Це має стимулювати роботодавця до роботи у правовому руслі. Також існують пільги щодо сплати єдиного соціально внеску у разі, коли роботодавець оформлює своїх працівників та виплачує їм гідну зарплату. Однак, на сьогодення, це питання ще має бути доопрацьоване  належним чином, адже існує чимало неузгодженостей.

Що місто має від акцизного збору?

Податковою вже розроблено форми звітності в цьому напрямку. Відомо, що податок становить 5% від роздрібної ціни на підакцизні товари.  В січні поточного року до міського бюджету надійшло 5 тис. 400 грн. від фізичних осіб-підприємців. Але основне надходження очікується від реалізації бензину та дизпалива на шести заправках, які зареєстровані на юридичних осіб.  Всі податки підуть виключно до міського бюджету, зазначила начальник фінансового управління.

Багато що залежить і від споживачів підакцизних товарів. Аби податок потрапив до міського бюджету, варто вимагати від реалізаторів чеки на придбаний товар. Всі підакцизні товари мають реалізовуватися через касові апарати.

Про долю приміщення колишнього міського кінотеатру

Кінотеатр було приватизовано ще в 2007 році фірмою ТОВ «Сагітта-Т» за понад 600 тис. грн.. Приватизація здійснювалась під відповідні умови, які, нажаль, не виконуються. Юридично можливо розірвати угоду про приватизацію, але доведеться повертати кошти з міського бюджету, що є небажаним у цей час. Якби ж знайшовся хтось бажаючий придбати цей об’єкт, можна було б ставити питання про реприватизацію. Наразі таких немає.

На сьогодення керівники ТОВ «Сагітта-Т» «годують» обіцянками керівництво міста, щодо подальшої долі цього об’єкта і, нібито, з розумінням ставляться  до позитивного  вирішення питання.

На поточний рік не планується до приватизації жоден об’єкт в нашому місті, окрім приватних квартир, яких в минулому році набралось трохи більше сорока.

Про роботу адміністративної комісії

За 2014 рік розглянуто 77 протоколів та винесено штрафних санкцій на понад 15 тис. грн.., повідомив начальник відділу торгівлі та підприємницької діяльності Роман Гнатенко.

На приватних підприємців припадає майже 20% протоколів, що у грошовому еквіваленті становить понад 6 тис. грн.. Найбільше порушень кваліфікувались за 152 статтею КУАП (порушення Правил благоустрою міста). Також застосовувалась 156 стаття КУАП (продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім). В минулому році складено 9 протоколів за цією статтею. Суму від 510 до 1700 грн. сплачує порушник (продавець) за вчинення таких дій. Але, не тільки адмінштраф загрожує у цьому випадку. Правоохоронні органи подають матеріали до органу, який видав ліцензії на продаж цих товарів. Саме він має право на застосування штрафних санкцій в сумі 6,800 грн. безпосередньо до суб’єкта господарювання (власника торгового об’єкту).  Також може розглядатися питання про позбавлення ліцензії.

Далі учасники прес-конференції відповіли ще на ряд питань, серед яких  питання наявності касових апаратів та терміналів для розрахунку платіжними картами в торговій мережі Котовська, про нові послуги, які надаються в ЦНАПі, про долю міської лікарні, у разі, якщо район «вийде» з її фінансування, та фінансуватиме колишню відділкову лікарню, про те, які підприємства, знаходячись на території міста,  сплачують податки до інших бюджетів.   Відповіді на ці та інші питання до вашої уваги за кілька днів на нашому сайті.

Петро Лютенко

 
 
Категорія: Новини | Додав: Leo (23-Лют-2015)
Переглядів: 789 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 1
1 Див  
0
Для того, щоб місто мало щось від акцизного збору треба для початку виконувати закони України і  продавати горілку та тютюн через касовий апарат. Я вже не говорю про контрабанду горілчаних і тютюнових виробів.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright  ТГ "Форпост-Котовськ" © 2025 Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання на //forpost-kotovsk.at.ua
Зробити безкоштовний сайт з uCoz