В цьому році, а саме в грудні, наше місто відзначає дві особливі дати - 150-річчя утворення залізниці Одеса-Балта (яка проходила через Бірзулу) та 80-річчя створення вагонного депо. Ця подія для Бірзули стала доленосною, адже якби у свій час через нашу місцевість не проклали залізницю, вона ще довго залишалась би позаштатною, ультрапровінційною, або можливо Бірзули, як міста зовсім не було б.
Третього грудня в міському краєзнавчому музеї для учнів 7 та 9 класів середної школи №8 була проведена заочна подорож «Шляхами становлення залізниці «Одеса-Балта», на якій школярі дізналися про історію та розвиток залізниці, про видатного вченого-винахідника Яблочкова Павла Миколайовича, який вперше в Царській Росії здійснив дослідницьке електричне освітлювання на станції Бірзула, про наших видатних залізничників: Тисячну Анастасію Федорівну — першу жінку-машиніста паровозу на Одеській залізниці та Михайла Федоровича Тонкошнура — машиніста локомотивного депо ст. Котовськ, Героя Соціалістичної праці. На заході була представлена оглядова виставка «150 років станції Бірзула. 80 років вагонному депо». На виставці учасників заходу зацікавили старовинні фото з зображеннями вокзалу, депо та співробітниками станції Бірзула, особливу увагу привернув документ-фотокопія «Свідотцтво про закінчення Бірзульського двокласного залізничного училища» на ім’я Загороднюк Ганни Кузьмівни, треба сказати, що це один з перших навчальних закладів нашого міста, а нині це середня школа №6.
Гостем заходу був машиніст-ветеран Гуменюк Валерій Семенович, який розповів учням про специфику та важливість цієї професії, про небезпечні та кур’йозні випадки на залізниці, які траплялись в його професійному житті. Він поставив рекорд на Одеській залізниці з перевезення багатовантажних потягів, понад 10 тисяч тон, що перевищувало вантажопід’йомність звичайного потягу в 2,5 раза. За цей поставлений рекорд він був удостоєний ордену «Дружби народів». Присутні були здивовані тим, що Гуменюк Валерій Семенович є почесним донором, який за свою донорську діяльність здав понад 30 літрів крові.
Також були відмічені такі події , як прибуття першого тепловозу на станцію Котовськ, першого електровозу, встановлення пам’ятника машиністу на пероні вокзалу. Періодично розповідь супроводжувалась відеосюжетами. Наприкінці заходу учні відповіли на питання вікторини. Переможці отримали календарі на 2016 рік з зображенням паровозу — символу залізниці.
Директор музею Кобилюк О.В.
|